У саопштењу ОО ДНП Беране од 6. априла, којим смо се обратили јавности, а прије свега државним званичницима, око пријеко потребне помоћи угроженом становништву и привредницима, којим је онемогућен рад током примјене мјера уведених од стране НКТ-а, упутили смо и апел надлежним институцијама да реагују. Драго нам је да је макар дио мјера усвојен.

Желимо да укажемо на чињеницу да пакет мјера, који је одобрен од стране Владе, иако користан, ни приближно није онолики колико би требало да буде. Када узмемо у обзир да је забрана обављања дјелатности за дио привредних субјеката почела још почетком марта, а за неке 18. марта, јасно је да ће привредници бити у финансијским проблемима за тај мјесец. Мјере помоћи, које надлежни треба да спроведу за тај мјесец, треба да буду: или ослобађање привредних субјеката од дијела обавеза, или новчана помоћ по запосленом у износу од по 100 евра.

Немогуће је не осврнути се и на подјелу помоћи пензионерима. Она је свакако добродошла, али исто тако и злоупотријебљена од стране ДПС-а. Прије свега, недопустиво је да се, приликом посјете предсједника државе Општој болници Беране, са њим у делегацији налазио и Министар одбране, који је уједно и званични координатор за Беране на наредним изборима, за кога и даље није јасно у ком својству је био присутан.

Забрињавајући је и начин процјене категорије друштва која изискује помоћ. Уз дужно поштовање према пензионерима, бројној и рањивој категорији становништва, не можемо а да не примијетимо да пензионери ипак имају одређена примања. Такође, имамо одређени број пензионера који имају чак значајно веће пензије од просјечних плата. Јасно је да се макар ти пензионери могу одрећи помоћи, и прослиједити је онима којима је потребнија. Али свакако, и поред све њихове добре воље, не можемо од њих очекивати да се, као најризичнија група по питању опасности од заразе, и лично излажу додатном ризику.

Међутим, на плану помоћи државе грађанима, можемо се основано запитати: а шта је са онима који су и прије ових околности били на рубу егзистенције? Дакле, и овдје се показује неспособност у организацији помоћи грађанима од стране државних институција, или је у питању циљани вид помоћи због предстојећих избора.

А највећи прекршај по здравствену безбједност становништва Берана направљен је довођењем „волонтера“ са стране, поред већ довољног броја волонтера које је организовала сама општина Беране. Чак и да занемаримо чињеницу, препознату у намјери да се ситуација искористи у сврху предизборне кампање, не можемо да не примијетимо потенцијални ризик којем су изложени грађани Берана доласком људи са простора са највећим бројем заражених особа. Ако се грађани доведу у опасност на овакав начин, легитимно је закључити да је у том случају боље и не помагати.

Напомињемо да, званично, у Беранама није било особа заражених вирусом, осим особа на лијечењу, које су из сусједних општина. У таквој ситуацији, уз минимум здравог промишљања у организацији, постојало је једноставно рјешење – блокирати на 28 дана сву комуникацију са осталим градовима који имају заражене, и после тог времена омогућити нормално функционисање. Исто важи и за остале градове, који немају заражене и обољеле особе. Или то неко из врха режима лаже грађане Берана!

Плашимо се да ће са „способним“ кадровима из власти и око власти, и њиховим начином рада, КОВИД 19 бити бијело перје у односу на то какве ће тек посљедице по друштво оставити све остало на дужи рок.

Због најновијих догађања, појаве пацијента, позитивног на вирус у Општој болници Беране, која је званично одређена за COVID болницу сјевера Црне Горе, захтијевамо хитне званичне реакције. Тражимо одговоре на питања: са којом примарном дијагнозом је примљен пацијент из Плава у ову установу? Колико дуго је хоспитализован прије откривања да је заражен? Ко је донио одлуку о пријему пацијента?

Захтијевамо да сви одговорни сносе посљедице због непридржавања око прописаних мјера, у складу с изјавом ВД Врховног Државног тужиоца да је „свако ко изложи становништво ризику оболијевања од заразних болести, кривично одговоран, и пријети му казна до 12 година затвора“.